På begäran av min kära kusse...

Ja får väl försöka peta ner några rader. men ja vet inte va ja ska skriva om...Kanske skriva om min lilla mamma kanske ?? Hur allt började!
mamma började få huvudvärk för snart 1 år sen. De hon var på landstinget och där sa de att de va stress. Så för att göra detta bättre började hon gå hos en massör. Men de blev inte bättre snarare värre eftersom tiden gick.Så hon gick över till de privata Svea här i stan. Man började misstänka att de kanske var Hortons huvudvärk. Här kan ni läsa om de http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Hortons-huvudvark/
Hon fick ge sig själv injektioner för att dämpa värken, men den försvann inte helt ändå.
Hon skickades till olika röntgen. Och dagen före Elins dop alltså den 26 November fick hon äntligen reda på vad de var. En Svullst som läkarn så fint kallade de. Så nu har allt dragit igång hon har varit i Uppsala och man har tittat nogare på detta och sett att de inte går att operera bort, den har växt runt synnerven så hon riskerar att bli blind. Tumören sitter även på ett så dumt ställe att den inte går att tabort genom kirurgi. De ska testa en metod som kallas protonbehandling för att se om de kan skjuta bort den så att den inte får någon mer näring.
Denna Tumör kan mamma haft hur länge som helst kanske till och med från födseln. Tumören sitter vid skallbasen nära hypofysen, detta har medfört att mamma är väldigt trött, glömmer ibland, blir lätt irriterad. Här kan ni läsa lite om skallbastumörer http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1366

Mamma har varit iväg och gjort en ryggmärgsprov så den 24 får vi reda på vad de svaret säger.
Eftersom jag och pappa alltid målar f*n på väggen så har ja även gjort de denna gång. För då blir de mycket bättre om allt går vägen.
Så för tillfället håller mamma på att få mediciner, tegretol retard som är mot epilepsi för att se om värken runt om ögat går bort. Hon har ju knaprat alvedon och diklofenak ett bra tag och de är ju inte skonsamt mot magen.
När min bror va sjuk så va ju med på ett vis, men inte på samma vis som de blir nu. Ja vi får se va de blir av de hela. Det är bara att gilla läget vare sig man vill eller inte....

Va händer mer i mitt liv då. Elin hon växer och växer, hon drog iväg 2.5 cm på en månad. =) strora tjejen mäter minsann 63.5 cm nu =)
Nästa vecka är de dax för vägning och mätning och spruta. burrburr. De tycker vi inte om.
Idag ska pluttan te sin pappa ett par timmar. Jag ska handla gå en långis med hunden. De är nog allt ja hinner med. 3 timmar låter länge men de går alldeles för fort när man har något att utträtta.

Elin har föresten fått en gåbil som man kan göra om till gunga =) Den är mycket uppskattad, men hon får inte sitta där långa stunder. Hon har även fått en fisher-price-hund =) Så nu mal de i mitt huvud.-- Krama mig, grön hand, mage...osv..

Gåstolen fanns i rosa blått och svart. Jag tog den svarta även om rosa kändes mer lockande men man ja vill ha saker som ja kan ha till fler barn.
När man gör om den till en gungstol ser den ut så här
Jag tycker att de va en väldigt smidig stol trots, dels för att man kan ställa in så att hon inte nr golvet utan bara vila benen och sen när hon blir större att man tar bort de skyddet under så hon kan gå iväg =)


Ja de blev ett långt inlägg iaf. nu har ja väl inget ja kan skriva om nästa gång ;)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Trevligt med en uppdatering, det vill vi se oftare :)

2011-01-17 @ 12:00:05
URL: http://mesandra.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Hoppas att allt går bra med din mamma.

Min svärmor har en liknande hjärntumör, men efter behandling så har hon nu varit bra i femton år. Tumören sitter kvar, men den har inte växt något.

Kram

2011-01-17 @ 17:32:04
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0